tremissar

100-års kalaset

Av inger Nilsson - 2021-08-25 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . Han hade gjort jambalaja och bakat ett gott bröd. Anton hade gjort sallad och Ingela hade bakat en American pecan paj med kolasås och grädde till. Björn hade också beställt av Ingela  jitterbugg, kakor med mördeg och maräng. Allt var väldigt gott. Vi sjöng och sedan var det presentöppning. Björn samlar på en viss servis så han fick en eldfast form och en såsskål. Anton önskade sig pengar. Vi hade tur med vädret. Det var soligt och varmt. Idag regnar det och blåser och det ska visst hålla på veckan ut. Barnbarnen berättade också lite vad dom skulle göra. Wictor och Kim skulle åka till Italien på bröllopp. Ville hade varit i Spanien med några vänner. Han hade haft det trevligt och testade sig för covid när han kom av på Arlanda och provet var negativt som tur var. Linus mitt yngsta barnbarn ska åka till Boden där han ska göra lumpen. Det är trevligt att träffas.

Idag har jag varit och handlat på ICA i Nykvarn. De öppnar kl. sju tre dagar i veckan för riskgrupper. I dag var det bara jag och två till. Det är bra att inte behöva trängas med så många. Det är en ganska liten butik men utbudet är bra. Nackdelen är att jag måste gå upp så tidigt, kl sex, men det är bara att pallra sig upp. Det har blivit lite höstlikt och många växter har inte varit så fina på grund av allt regn. Vi får hoppas att september blir lite soligare.

Jag önskar er fina och soliga dagar framöver. Hej från bloggtanten Inger 87 år

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards