tremissar

En trevlig kalasvecka

Av inger Nilsson - 2021-08-08 15:00

I onsdags  kom  gamla kollegor till mig från Frejaskolan i Gnesta. Vi brukar träffas hos mig vid juletid och på sommaren. Vi sågs inte förra året men nu har vi alla fått två sprutor mot covid. Det var extra kul att ses efter så lång tid. Vi är från åldrarna 62 till jag som är äldst 87 år. Vi har mycket gemensamt att prata om. Gamla skolminnen blir det och många glada skratt. Vi åt lunch, goda köpta räkmackor för att göra det lite lätt för oss. Kaffe efter förstås med hembakt. Vi grattade Ann Christin som hade fyllt 80 år. Vi sjöng några sommarsånger och gick runt och tittade i trädgården. Det var en trevlig dag och fint väder med solsken så vi kunde sitta ute.

På torsdagen firade vi lilla Klara som fyllde tre år. Jag var bjuden på lunch. Vi fick olika goda vegetariska pajer som Klaras farmor hade gjort. Det var roligt att träffa Klaras farmor och farfar. Klara är min systers barnbarnsbarn. Åsa och Staffan är föräldrarna och har också fått en lillasyster till Klara. Hon heter Saga. Vi var många, barn och barnbarn till Sylvie.Det var en trevlig födelsedagsfest.

På eftermiddagen åkte Ingela och jag till Gnesta och köpte färg till ledstången vid min trappa. Nu är det gjort så nu får jag se när andan faller på med målningen.  Vi köpte också lite nya blommor till min Bosses grav . Han ligger på Dillnäs kyrkogård. Vi tog oss också en fika på Gnesta strand i hembageriet-

I lördags var det födelsedagsfest för mitt barnbarn Linus som fyllde nitton år. Många nära och kära var där. Linus hade också några trevliga killkompisar där. Det blev mycket prat och glada skratt. Linus mamma Elisabeth och hans pappa Per hade lagat mycket god mat Per han grillar världens godaste kycklinglårfileer och gör en god nobissås. Vi fick också goda vegetariska rätter. Hembakade goda tårtor och kaffe blev det efter. Linus blev så nöjd med sina presenter bl.a lite bidrg till en enklare klocka som han ska ha i lumpen när han åker in i slutet av augusti. Veckan är minnesvärd och har varit mycket rolig. Jag tycker det är kul att gå på kalas.

Den 87-åriga damen som tycker om kalas önskar er en fin augusti. Kram från Inger


 
 
Ingen bild

Ingela

11 september 2021 12:30

Hej! Vad trevligt!

inger Nilsson

18 oktober 2021 12:54

Läs om Lakrits veterinärbesök och begravning

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards