tremissar

Födelsedagsfirande

Av inger Nilsson - 2021-07-27 13:27

I min familj är det många som fyller år i juli. Min tvillingsyster Sylvies barnbarn och barnbarnsbarn och barn. I min familj är det Pers Jasmine och Elisabeths Ville.Vi firade min Ingela i lördags med ett litet större kalas. Vi var på Elisabeths och Pers veranda med plats för många. Här är alla som var med Per, Elisabeth, Linus, Mikaela, Andreas, Jasmine, Gustaf, Jasmin, Joakim, Björn, Malin, Andre, Sylvie, Helen, Gunilla, Björn, Almudena och Sarai och förstås födelsedagsbarnet Ingela och jag. Vi firade från kl. 12 till 12. Jag  åkte hem kl 10. Då var jag trött men det hade varit en mycket trevlig dag. Åldern tar ut sin rätt.

Mycket gott fick vi att äta. Till lunch en grekisk sallad med lantbröd och zatziki och små grekiska kött bullar. Dricka blev Kava, öl eller bubbelvatten. Det finns flera som äter vegetariskt så det fanns vegetariska biffar också. Sen blev det fritt till kl. 3 då kaffe med jättegoda bakverk. Ingela hade bakat allt från bullar, gifflar, 5 sorters småkakor, nötmazariner, nötkaka, drömrulltårta. Det är min favorit. Hon hade också bakat tre tårtor en Casablanca, en gräddtårta med jordgubbar och en Buddapest stubbe också en av mina favoriter. Till kvällen blev det korv och bröd. Ingela kunde starta ett bageri. Hon bakar nästan varje dag när hon är ledig. Så hon ringer ofta mig. Kom hit och fika. Det var så trevligt att träffa alla. Ingela och Elisabeth ordnade en trevlig musikgissning. Jag fick ta på mig hörlurar och lyssna på musik och skulle nynna och sjunga så de andra gissade på låten. Kul tyckte jag. Apropå bageri så tror jag att Ingela fått bakgenen av min mormor Cecilia. Hon bakade allt från limpor, tårtor och kakor som hon sålde i bageriet i Snättringe. Idag är det för varmt . Det är 31 grader varmt i skuggan. Jag har både fläkt och AC på.

Jag önskar er alla en fin fortsatt sommar. Håll avstånd för nu kommer Deltavarianten. kram från bloggtanten Inger 87 år. 

,





 
 
Ingen bild

Ingela

27 juli 2021 14:32

Trevlig fest, det där! Kram

inger Nilsson

27 juli 2021 16:13

Takk för kommmentare. Jag har redischerat

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards