tremissar

Linus tar studenten

Av inger Nilsson - 2021-06-17 11:34

I lördags tog mitt yngsta barnbarn studenten. Han hade gått ut Scania gymnasiet Han hade haft många praktiska arbeten och mycket pluggande. Han har behörigheter för högre studier.Han ska in i lumpen i augusti men efter det kan han få jobb på Scania. Nu fortsätter han att jobba där lite i sommar. Han monterar hjulaxlar.I stället för ett tal hade jag ett samtal med Linus. De som var med på festen fick ocså fylla i något om Linus. Jag började med dopet och lite flyttlass som gick här och där. Familjen flyttade till Vårberg och där gick Linus i skolan. Jag var och lyssnade på en åhörardag. På slöjdlektionen fick dom fingervirka. Fröken hjälpte två pojkar. När de hade virkat 2 cm hade Linus virkat  en och en halv meter. Han var finger färdig redan då. Sen visade han en del grejor han hade tillverkat i stål bl.a schackpjäser en springare och en bonde. Linus är duktig med allt och en mycket trevlig person. Vi pratade lite om bilkörningen. Jag hämtade honom ibland när de hade flyttat ut hit till landet. Han gjorde en hel del hyss, bl.a la ur växeln. Jag sa vad hände, sen skrattade vi hjärligt åt detta för det var inte bara en gång. Studentfesten var jättetrevlig. Alla barn och barnbarn var där med sina respektive. Jan och Meta och Pers tvillingbror kom också. Meta är Eriks och Pers mamma. Per är Linus pappa. Vi fick god mat och goda tårtor och mycket prat med varandra.

Här på Täppan växer det så det knakar. Jag hinner inte rensa allt. Jag måste njuta lite också. Trädgårdsexperterna säger att det ska vara lite tuffsigt i treädgården. Det tar jag fasta på. Stig från veteranpolen hjälper mi ibland också.

Njut av en fin sommartid kram från Bloggtanten Inger 87 år.


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards